niedziela, 2 lutego 2014

Teraz troszkę historii

Ogólnie grafika komputerowa istnieje  od  lat 50 wieku XX, ostatecznie dopiero w latach 80, kiedy to w domach zaczęły pojawiać się osobiste komputery i właśnie od tamtej pory grafika komputerowa stała się powszechna. Wcześniej grafika znajdowała zastosowanie w ośrodkach badawczych, dużych korporacjach oraz w instytucjach rządowych, ponieważ w ówczesnym czasie koszt komputera i urządzeń graficznych był ogromny.
 Parę faktów:
-1950 - Komputer Whirlwind z wyświetlaczem CRT (MIT), głównie zastosowania militarne


-Lata ‘60 – monitory wektorowe
-1962 – I. Sutherland, sketchpad, początki grafiki interakcyjnej 1964


-Pierwszy zespół naukowy zajmujący się algorytmami na potrzeby grafiki komputerowej (Uniwersytet Utah)
-System CAD z GM do projektowania samochodów
-Połowa lat ‘60 – mysz komputerowa
-Początek lat ‘70 – monitory rastrowe
-1974-1977 – Laboratorium graficzne w New York Institute of Technology
-1977 – pakiet 3D Core Graphics system

-Lata ‘80 – komputery Apple Macintosh oraz IBM PC 
Apple II i IBM PC

                                                              
-1980 – metoda śledzenia promieni (ray tracing)


-1982 – filmy Tron, Star Trek




-1983 – Fraktale


-1984 – metoda energetyczna
-1988 – Pakiet GKS-3D oraz pakiet PHIGS
-1995 – film Toy Story
-2001 – mapowanie fotonowe


-Biblioteki OpenGL, DirectX (zastosowanie w grach komputerowych)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz